mandag den 19. november 2012

Projektbeskrivelse


Beskrivelse

Aktiv Firma Sundhed går nye veje på Fitness-området. Strategien skal følges op af en digital platform, der understøtter virksomhedens service og motiverer brugerne til at dyrke mest mulig motion.


Kunde

Aktiv Firma Sundhed


Ejer Henrik Frandsen har ud fra sine erfaringer som ejer og leder af en række Fitness-centre udviklet en virksomhedsløsning, hvor Aktiv Firma Sundhed driver og servicerer andre virksomheders interne fitness-faciliteter. Erfaringen fra virksomheder med interne fitness-faciliteter uden systematisk motivation og styring er, at faciliteterne ofte står mere eller mindre ubrugte efter opstartens/nyhedens begejstring har lagt sig.

Aktiv Firma Sundhed ser det som deres opgave både at sætte fitness-kulturen i virksomhederne i gang, men også - og ikke mindst - at holde begejstringen og engagementet kørende i virksomhederne også på længere sigt.


Produkt

I skal udvikle og realisere et koncept til en digital platform, der understøtter Aktiv Firma Sundheds forretningsmodel ved at gøre det muligt for virksomhedernes medarbejdere at oprette en profil, hvor de får støtte til deres personlige fitness-projekt. 

Løsningen skal være dynamisk, idet den skal kunne håndtere input fra brugerne og den skal bidrage til at motivere og fastholde dem, der gør brug af fitness ordningen.
Desuden skal der udvikles en visuel identet samt redesign af kundens eksisterende website aktivfirmasundhed.dk. 

Produktkrav

  • Dynamisk serverbaseret løsning med opsamling og anvendelse af brugerdata
  • Visuel identitet, der udtrykker virksomhed Aktiv Firma Sundhed værdigrundlag inkl. designmanual.
  • Integration mellem forskellige platforme - herunder også sociale medier
  • Integration af video inkl. videomanual til produktion af fremtidige videoer
  • Præsentationsmateriale til møde med beslutningstagere/potentielle kunder
  • Mulighed for at tilpasse individuelle udseende til de aktuelle firmakunder

Rapportkrav

Der skal produceres en projektrapport (omfang, se neden for), hvor I bl.a. gør rede for:
  • Udviklingsproces
  • Koncept
  • IA
  • Test og efterfølgende iterationer af prototypen (gerne med udgangspunkt i bl.a. video-prototyping)
  • Analyse af markedssituationen (især konkurrenters o.l. digitale løsninger)
  • Proof of concept
  • Dokumentation af interaktionprocessen gennem sammenhæng fra PSD til produkt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar